MURATLI 23 NİSAN KUTLAMALARINA KATILIM




23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, Türkiye Cumhuriyeti'nin ve Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti'nin resmî tatil günlerinden ve ulusal bayramlarından biridir. TürkiyeCumhuriyeti'nin kurucusu ve ilk Cumhurbaşkanı Mustafa Kemal Atatürk tarafından dünya çocuklarına armağan edilmiştir. Bu bayram, TBMM'nin açılışının birinci yılında kutlanmaya başlanan 23 Nisan Millî Bayramı ve 1 Kasım 1922'de saltanatın kaldırılmasıyla, önce 1 Kasım olarak kabul edilen, sonra 1935'te 23 Nisan Millî Bayramı'yla birleştirilen Hâkimiyet-i Milliye Bayramı ile Himaye-i Etfal Cemiyeti'nin 1927'de ilan ettiği ve ilki Atatürk'ün himayesinde düzenlenen 23 Nisan Çocuk Bayramı'nın kendiliğinden birleşmesiyle oluştu.
22-25 Nisan 2012 tarihlerinde, Şumnu Kültür Evi Derneği Başkanı Nurten Remzi yönetiminde Şumnu Kültür Evi Destan Folklor Grubu ve Pristoe köyü OU Hristo Smirnenski öğrencileri, gözetmen ve öğretmenlerinden oluşan Şumnu grubu, Tekirdağ’ın Muratlı İlçesinde bulunan Mithatpaşa İlköğretim Okulu’nun daveti üzerine 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı şenliklerini kutlamak için misafir oldu.
Şumnulu grup, ilk gün 22 Nisan’da Muratlı İlköğretim Okulu yönetimi ve öğrencileri tarafından çok sıcak bir şekilde karşılandı. Sabah bir araya gelen grup, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı şenlikleri kutlama gösterisini izlemek için Muratlı İlçe Stadyumu’na doğru yola çıktı. Fatih İlköğretim Okulu'nun öncülük ettiği şenliklere, havanın müsait olmasından dolayı çok sayıda vatandaş katıldı. Fatih İlköğretim Okulu Öğretmenleri Osman Koç ve Suzan Uysal'ın sunuculuğunu yaptığı program, Kaymakam, Garnizon Komutanı ve Belediye Başkanı'nın öğrencilerin ve halkın bayramını kutlaması ile başladı. Sonrasında Saygı Duruşunda bulunularak, İstiklal Marşı okundu. Programın açılış konuşması, İlçe Milli Eğitim Şube Müdürü Fevzi Karaduman tarafından yapıldı. Ardından Merkez Anaokulu öğrencileri, Hayat Bayram Olsa adlı gösterisini sundu ve Çocuk Bayramı ile ilgili şiirler okudu. Şiirlerin okunmasından sonra Aziziye İlköğretim, Emirdağ İlköğretim, İnkilap İlköğretim, Mithatpaşa İlköğretim, Şükrü Mola İlköğretim ve Fatih İlköğretim okulları halk oyunları gösterisi sunuldu. Gösterilerin ardından Muratlı İlçesi okulları arasında yapılan kompozisyon, şiir ve resim yarışmasında dereceye giren öğrencilerle ödülleri verildi. Ödül töreni ardından okulların geçit törenine katılan Şumnu Kültür Evi Destan Folklor Grubu üyeleri ve Pristoe köyü OU Hristo Smirnenski öğrencileri, misafir oldukları Mithatpaşa İlköğretim Okulu avlusunda kendi gösterilerini yapmak için stadyumdan ayrıldı. Muratlı Mithatpaşa İlköğretim Okulu Müdürü Sami Celhan, Büyük Önder Mustafa Kemal Atatürk’ün ‘Yurtta barış dünyada barış’ sözleri ile açılışı yaptı ve tüm dünya milletleri için barış, huzur ve mutluluk dolu bir yaşam diledi. Sonrasında İlköğretim Okulu öğrencileri, 23 Nisan şiirleri okudu. Okulun Folklor Grubu, okul avlusunda performanslarını sergiledi. Pristoe köyü OU Hristo Smirnenski öğrencileri, ellerinde Türk bayrakları ile hazırladıkları şiir resitalini sundu ve Muratlı halkını duygulandırdı. Programın sonlarına doğru konuşma yapması için Şumnu Kültür Evi Derneği Başkanı Nurten Remzi’ye söz verildi. Nurten Remzi’nin konuşmasının ardından Destan Folklor Grubu kızları, Şumnu Kültür Evi İkizler Kulübü üyesi İkizler Grubu’nun canlı çaldıkları ve söyledikleri türküler eşliğinde oyunlar sergiledi. İndim Havuz Başına, Şinanay ve Dane Dane Benleri Var Yüzünde türkülerinde sundukları performanslar, orada bulunan izleyiciler tarafından bol bol alkış aldı. Yorucu ama bir o kadar da eğlenceli, neşeli, bol sohbetli ve zengin bir günün ardından Şumnulu grup, 24 Nisan’da Tekirdağ’da geziye katıldı. İlk once Tekirdağ’ın en büyük alışveriş merkezlerinden biri olan Tekira’da alışveriş yapan çocuklar, ardından Tekirdağ sahilinde yürüyüş yaptı ve bol bol hatıralık fotoğraf çekti. Akşam saatlerinde Tekirdağ’da bir restoranda son kez bir araya gelen Şumnu grubu ve Mithatpaşa İlköğretim Okulu yönetimi ve öğrencileri, yemeğin ardından Damat oyunu, Sirtaki, Ankara oyun havası oynayarak halay çekti. Birkaç gün beraber olmalarına rağmen aralarında çok sağlam bağlar kuran Muratlı İlköğretim Okulu ve Şumnu grubu çocukları, 25 Nisan’da vedalaşıp ayrılırken gözyaşları sel olup aktı. Herkes kurulan dostluk, arkadaşlık bağlarını devam ettirme ve iletişimde bulunmak için telefon, E-mail, Faceoook adreslerini değişti.



Emel Seyhan